Regulamin organizacyjny
Spis Treści
I. POSTANOWIENIA WSTĘPNE ................................................... 3
II.ZADANIA TEATRU ................................................................... 4
III. Struktura organizacyjna I ZASADY ORGANIZACJI TEATRU ...... 5
IV. KIEROWNICTWO TEATRU ....................................................... 6
V. Komórki organizacyjne - ZAKRES DZIAŁANIA ........................ 12
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE ................................................. 18
Rozdział I
Postanowienia wstępne
§ 1.
1. Teatr im. Adama Mickiewicza w Częstochowie jest samorządową instytucją kultury, dla której organizatorem jest Gmina Częstochowa.
2. Podstawę prawną działania Teatru im. Adama Mickiewicza w Częstochowie stanowią:
1) ustawa z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 194) oraz przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie,
2) akt o jego utworzeniu,
3) aktualny Statut Teatru im. Adama Mickiewicza w Częstochowie nadany przez organizatora,
4) inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa,
5) niniejszy Regulamin.
§ 2.
Użyte w Regulaminie organizacyjnym określenia oznaczają:
1) Regulamin – Regulamin organizacyjny Teatru im. Adama Mickiewicza w Częstochowie,
2) Organizator – Gminę Częstochowa,
3) Teatr – Teatr im. Adama Mickiewicza w Częstochowie,
4) Statut – Statut Teatru im. Adama Mickiewicza w Częstochowie,
5) Dyrektor – Dyrektora Teatru
6) Zastępca Dyrektora – Zastępcę Dyrektora ds. Artystycznych Teatru,
7) Dyrekcja – Dyrektora i Zastępcę Dyrektora
8) Główny Księgowy – Głównego Księgowego Teatru,
9) Kadra kierownicza Teatru – Dyrektora, Zastępcę Dyrektora, Głównego Księgowego, kierowników działów,
10) Komórka organizacyjna – komórkę organizacyjną Teatru, tj. samodzielne stanowisko pracy, wieloosobowe stanowisko pracy, zespół, dział,
11) Pracownicy – osoby zatrudnione w Teatrze na podstawie stosunku pracy,
12) Wykonawcy zewnętrzni – podmioty wykonujące pracę na rzecz Teatru w ramach usług zleconych.
ROZDZIAŁ II
ZADANIA TEATRU
§ 3.
1. Do podstawowych zadań Teatru jako instytucji kultury należy:
1) tworzenie, upowszechnianie oraz ochrona sztuki i kultury
a) przygotowywanie spektakli
b) wystawianie przygotowanych spektakli
w kraju i za granicą,
c) organizowanie, w siedzibie Teatru i poza nią, widowisk, koncertów
i spotkań upowszechniających kulturę
d) edukację
e) uczestnictwo w festiwalach i przeglądach
f) udział w integracji środowiska twórców i wykonawców kultury
2) prowadzenie gospodarki finansowej Teatru na podstawie planu działalności z uwzględnieniem dotacji organizatora.
2. Organizację i porządek w procesie pracy, szczegółowe zasady wynagradzania i przyznawania innych świadczeń ze stosunku pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki Teatru, jako pracodawcy, i pracowników określają odrębne przepisy, w tym regulaminy wewnętrzne.
ROZDZIAŁ III
STRUKTURA ORGANIZACYJNA I ZASADY ORGANIZACJI TEATRU
§ 4.
1. Na czele Teatru stoi Dyrektor, któremu podlegają bezpośrednio:
1) Zastępca Dyrektora,
2) Główny Księgowy,
3) Dział Techniczny,
4) Dział Promocyjno – Literacki,
5) Dział Administracyjno-Gospodarczy,
6) Sekretariat,
7) Informatyk – Inspektor Ochrony Danych.
2. Zastępcy Dyrektora podlega bezpośrednio Dział Artystyczny.
3. Głównemu Księgowemu podlega bezpośrednio Dział Finansowo - Księgowy.
4. W strukturze organizacyjnej działów wyodrębnia się samodzielne stanowiska pracy, wieloosobowe stanowiska pracy, zespoły.
5. Wykonawcy zewnętrzni świadczący pracę na rzecz Teatru w ramach usług zleconych w zakresie: obsługi prawnej, bezpieczeństwa przeciwpożarowego, bezpieczeństwa i higieny pracy, obsługi informatycznej, wykonywania czynności z zakresu postępowania o udzielenie zamówień publicznych współdziałają z komórkami organizacyjnymi Teatru w granicach wynikających z zawartych umów.
6. Schemat struktury organizacyjnej Teatru stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
§ 5.
W organizacji wewnętrznej Teatru obowiązują następujące zasady:
1) zasada bieżącej współpracy, według której wszystkie komórki organizacyjne współdziałaj ze sobą, udzielają sobie wzajemnej pomocy, wyjaśnień i informacji,
2) zasada tworzenia struktur organizacyjnych i podziału pracy według specjalizacji, co oznacza, że:
a) poszczególnym komórkom organizacyjnym powierza się do wykonania
zadania i czynności związane ze sobą lub o zbliżonej tematyce,
b) kierownik komórki organizacyjnej dokonuje szczegółowego podziału zadań pomiędzy podległych pracowników,
3) zasada bezpośredniej nadrzędności i podległości, zgodnie z którą przełożony, działając w granicach posiadanych kompetencji, ma prawo wydawać polecenia służbowe podległym pracownikom, którzy zobowiązani są wykonywać te polecenia.
4) zasada zastępstw, według której:
a) w razie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej zastępuje go stały zastępca, a w przypadku braku stałego zastępcy inna osoba wyznaczona przez bezpośredniego przełożonego,
b) kierownik komórki organizacyjnej, w czasie nieobecności podległego pracownika powierza jego czynności pracownicze w całości innemu pracownikowi lub rozdziela je pomiędzy kilku pracowników,
5) zasada protokólarnego przekazywania stanowisk kierowniczych w przypadku zmian osobowych na stanowiskach kierowniczych.
ROZDZIAŁ IV
KIEROWNICTWO TEATRU
§ 6.
1. Dyrektor zarządza Teatrem i reprezentuje go na zewnątrz.
2. Do kompetencji i odpowiedzialności Dyrektora należy w szczególności:
1) nadzór nad realizacją wszystkich statutowych celów i zadań Teatru w zakresie tworzenia, upowszechniania i ochrony kultury
2) nadzór nad prawidłowym i efektywnym prowadzeniem gospodarki finansowej Teatru, w tym:
a) zatwierdzanie planu działalności Teatru,
b) akceptacja sprawozdań finansowych,
c) zatwierdzanie planów inwestycji i remontów,
d) tworzenie i gospodarowanie funduszem świadczeń socjalnych,
e) podejmowanie decyzji w zakresie dysponowania środkami funduszu wynagrodzeń,
3) nadawanie Teatrowi regulaminu organizacyjnego w trybie przewidzianym przez obowiązujące przepisy prawa,
4) ustalanie szczegółowych kompetencji Zastępcy Dyrektora i Głównego Księgowego oraz ustalanie i zatwierdzanie zakresów działania osób kierujących komórkami organizacyjnymi Teatru,
5) przyznawanie Zastępcy Dyrektora i Głównemu Księgowemu oraz pozostałym pracownikom wynagrodzeń za pracę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
6) przyznawanie premii i nagród indywidualnych kierownikom bezpośrednio podległych działów oraz zatwierdzanie premii i nagród pozostałym pracownikom Teatru zgodnie z zasadami wynikającymi z Regulaminu wynagradzania pracowników Teatru,
7) pełnienie funkcji pracodawcy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy wraz z prawem udzielania Zastępcy Dyrektora i Głównemu Księgowemu pełnomocnictw do wykonywania czynności z zakresu prawa pracy,
8) uczestnictwo w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w charakterze kierownika zamawiającego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia z dnia 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1710),
9) współpraca z:
a) okręgowymi inspektoratami pracy,
b) urzędami kontroli skarbowej i urzędami skarbowymi,
c) organami ścigania,
d) środkami masowego przekazu,
10) reprezentowanie Teatru przed sądami powszechnymi,
11) składanie oświadczeń w zakresie praw i obowiązków majątkowych,
12) dysponowanie rachunkami bankowymi Teatru i składanie wszelkich oświadczeń woli związanych z otwarciem i zamknięciem rachunków bankowych na rzecz Teatru,
13) nadzór nad przestrzeganiem w Teatrze obowiązujących przepisów prawa,
14) współpraca z działającymi w Teatrze związkami zawodowymi oraz stowarzyszeniami twórczymi i zawodowymi,
15) administrowanie danymi osobowymi w Teatrze,
16) podejmowanie decyzji w sprawie powoływania Rady Artystycznej w trybie i na zasadach określonych w Statucie Teatru.
3. Dyrektor może upoważnić Zastępcę Dyrektora, Głównego Księgowego oraz innych pracowników do reprezentowania Teatru i podejmowania decyzji w imieniu Dyrektora, w określonych przez niego sprawach.
4. Upoważnienia, o których mowa w ust. 3 wydawane są w formie pełnomocnictw.
5. Do składania w imieniu Teatru oświadczeń w zakresie jego praw i obowiązków finansowych oraz majątkowych wymagane jest współdziałanie dwóch osób, tj. Dyrektora lub osoby przez niego upoważnionej oraz głównego księgowego.
6. Instrumentem zarządzania są wydawane przez Dyrektora akty kierownictwa wewnętrznego, tj.:
1) zarządzenia normujące sprawy związane z działalnością Teatru,
2) decyzje normujące zagadnienia niższej rangi niż zarządzenia,
3) polecenia zawierające doraźne zadania do wykonania przez określone komórki organizacyjne i stanowiska oraz terminy realizacji tych zadań,
4) pisma okólne zawierające wyjaśnienia,
5) komunikaty informacyjne.
§ 7.
1. Dyrektor kieruje Teatrem przy pomocy podległych mu bezpośrednio: Zastępcy Dyrektora, Głównego Księgowego oraz pozostałej kadry kierowniczej.
2. Pomocniczą komórką organizacyjną, podległą bezpośrednio Dyrektorowi jest Sekretariat i Informatyk – Inspektor Ochrony Danych.
§ 8.
1. Kadra Kierownicza Teatru, realizując ustawowe i statutowe cele Teatru, działa w ścisłej współpracy, według zasad organizacyjnych określonych w Regulaminie i pozostałych aktach kierownictwa wewnętrznego, obowiązujących w Teatrze.
2. Kadra Kierownicza Teatru współdziała w szczególności w zakresie:
1) dbania o właściwy wizerunek Teatru i jego stały rozwój w zakresie działalności kulturalnej,
2) przestrzegania zasad prawidłowej i efektywnej gospodarki finansowej Teatru,
3) planowania i organizowania pracy podległych komórek organizacyjnych oraz nadzoru nad ich prawidłowym funkcjonowaniem i właściwym współdziałaniem,
4) praktycznej, prawidłowej realizacji wszelkich obowiązujących zasad kontroli zarządczej, w tym, także występowania z inicjatywą stałej, bieżącej aktualizacji zakresu obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień podległych pracowników w celu sprawnego funkcjonowania pracy w Teatrze,
5) sprawnej i prawidłowej realizacji postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
6) stwarzania warunków rozwoju zawodowego i podwyższania kwalifikacji zawodowych pracowników,
7) dokonywania merytorycznych ocen pracowników,
8) kontroli zarządczej
9) nadzoru nad przestrzeganiem w Teatrze wszelkich pozostałych obowiązujących przepisów.
§ 9.
1. Zastępca Dyrektora działa na polecenie, w porozumieniu i konsultacji z Dyrektorem. Do jego kompetencji i odpowiedzialności należy w szczególności:
1) budowa repertuaru Teatru, planowanie poszczególnych premier i obsad realizacyjnych,
2) opracowywanie projektów programów artystycznych i planów repertuarowych długoterminowych oraz przestawianie ich do zatwierdzenia Dyrektorowi,
3) nadzór nad realizacją programów artystycznych i planów repertuarowych zatwierdzonych przez Dyrektora,
4) budowa i kształtowanie rozwoju zespołu artystycznego,
5) zatwierdzanie planów bieżącej pracy artystycznej, w tym miesięcznych planów repertuarowych opracowywanych przez koordynatora pracy artystycznej,
6) kierownictwo, nadzór i koordynacja pracy podległego działu.
7) wykonywanie, zastrzeżonej Statutem, funkcji pełnomocnika Teatru przy dokonywaniu czynności prawnych,
8) współdziałanie z pozostałymi członkami kierownictwa Teatru w zakresie określonym w § 8 ust. 2 Regulaminu,
9) wykonywanie wszelkich innych czynności zleconych przez Dyrektora, w tym na podstawie udzielonego pełnomocnictwa,
10) nadzorowanie poziomu artystycznego wydawnictw
11) pod nieobecność Dyrektora zastępowanie go we wszystkich sprawach dotyczących działalności artystycznej,
12) uczestnictwo w działaniach Teatru w zakresie sponsoringu, public relations, promocji, reklamy, sprzedaży, organizacji widowni, druku wydawnictw.
2. Zastępcy Dyrektora podlega bezpośrednio Dział Artystyczny, w ramach którego wyodrębnia się:
1) Zespół Aktorski,
2) Pomocniczy Zespół Artystyczny,
3) Stanowisko organizatora pracy artystycznej.
§ 10.
1. Główny Księgowy działa w porozumieniu, konsultacji i na polecenie Dyrektora.
2. Do kompetencji i odpowiedzialności Głównego Księgowego należy w szczególności:
1) nadzór nad prawidłowym i terminowym przygotowaniem planu finansowego działalności Teatru,
2) analiza:
a) wykonania planu finansowego,
b) realizacji zadań finansowo – rzeczowych,
c) kosztów i przychodów,
d) zobowiązań i należności
3) Przedstawianie Dyrektorowi sprawozdań wynikających z analiz wymienionych w pkt 2), co najmniej raz w miesiącu oraz na każde żądanie Dyrektora,
4) prowadzenie rachunkowości Teatru dotyczącej działalności gospodarczej, inwestycyjnej, socjalnej oraz prowadzenie rachunkowości innych funduszy tworzonych i prowadzonych w Teatrze w sposób zapewniający;
a) właściwy przebieg operacji gospodarczych,
b) bieżące i prawidłowe prowadzenie ksiąg rachunkowych,
c) terminowe i prawidłowe sporządzanie sprawozdawczości finansowej, raportów na użytek wewnętrzny – dla celów zarządzania oraz dla instytucji zewnętrznych,
d) ochronę mienia należącego do Teatru w szczególności poprzez terminowe i prawidłowe rozliczanie osób odpowiedzialnych majątkowo za powierzone mienie,
e) prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych,
5) nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez komórki organizacyjne Teatru,
6) zapewnienie - pod względem finansowym - prawidłowości umów zawieranych przez Teatr,
7) kontrasygnowanie wszelkich umów zawieranych przez Teatr, w tym, w szczególności umów zawieranych w wyniku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
8) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
9) zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia spornych roszczeń oraz spłaty zobowiązań,
10) analiza wykorzystania środków finansowych będących w dyspozycji Teatru,
11) tworzenie i wykonywanie planu finansowego najmu i dzierżawy składników majątkowych Teatru,
12) nadzorowanie prawidłowego prowadzenia i przechowywania dokumentacji kadrowej Teatru,
13) nadzorowanie prawidłowej archiwizacji dokumentów finansowo – księgowych Teatru,
13) kierownictwo, nadzór i koordynacja pracy podległego działu,
14) wykonywanie, zastrzeżonej Statutem, funkcji pełnomocnika Teatru przy dokonywaniu czynności prawnych,
15) współdziałanie z Dyrekcją w zakresie określonym w § 8 ust. 2 Regulaminu,
16) dokonywanie czynności związanych z ubezpieczeniami majątkowymi Teatru,
17) wykonywanie wszelkich innych czynności należących do kompetencji Głównego Księgowego, a zleconych przez Dyrektora, w tym również na podstawie udzielonych pełnomocnictw,
18) przygotowywanie części finansowej dla dotacji, projektów, konkursów, o które ubiega się bądź, w których bierze udział Teatr.
3. Głównemu Księgowemu podlega bezpośrednio Dział Finansowo-Księgowy.
§ 11.
1. Kadrę kierowniczą Teatru stanowią także kierownicy działów podlegających bezpośrednio Dyrektorowi.
2. Kierownicy działów kierują, nadzorują i koordynują pracę podległych działów.
3. Kierownicy działów odpowiadają w szczególności za:
1) terminowość i jakość pracy wykonywanej osobiście oraz przez podległych pracowników,
2) rozwój zawodowy pracowników, w tym zapewnienie fachowego instruktażu na każdym stanowisku pracy w kierowanym dziale,
3) podejmowane w kierowanej komórce organizacyjnej działania rodzące skutki finansowe, w tym, w szczególności w zakresie wynikającym z postępowań o zamówienie publiczne,
4) przestrzeganie dyscypliny pracy,
5) przestrzeganie przepisów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów dotyczących ochrony przeciwpożarowej,
6) powierzone składniki majątku w podległym dziale i właściwe ich użytkowanie,
7) racjonalne i zgodne z prawem gospodarowanie środkami finansowymi przeznaczonymi dla potrzeb działu.
4. Kierownicy działów realizują odpowiednio postanowienia § 5 oraz zasadę współdziałania określoną w § 8 ust. 2, ponosząc odpowiedzialność przed Dyrektorem za efektywność podejmowanych decyzji, ich skutki finansowe i zgodność z obowiązującymi przepisami,
5. Szczegółowy zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności dla kierowników działów ustala Dyrektor.
ROZDZIAŁ V
KOMÓRKI ORGANIZACYJNE – ZAKRES DZIAŁANIA
§ 12.
DZIAŁ ARTYSTYCZNY
1. Zastępca Dyrektora kieruje pracą Działu Artystycznego.
2. W skład Działu Artystycznego wchodzą:
1) Zespół Aktorski
2) Pomocniczy Zespół Artystyczny
3) Stanowisko organizatora pracy artystycznej
3. Do zadań Zespołu Aktorskiego należy w szczególności:
1) przygotowanie powierzonych ról scenicznych wg wskazań realizatorów przedstawienia poprzez pracę indywidualną i próby zespołowe, zgodnie z harmonogramem prób Teatru,
2) uczestnictwo w spektaklach i widowiskach odbywanych zarówno w siedzibie Teatru, jak i poza nią, w ramach upowszechniania kultury w terenie oraz wymiany z instytucjami kultury w kraju i za granicą, zgodnie z planem repertuarowym Teatru,
3) udział w sesjach zdjęciowych, nagraniach, rejestracjach i transmisjach dla celów promocyjnych i archiwalnych,
4) aktywne włączanie się i uczestnictwo w działaniach promocyjnych Teatru,
5) kształtowanie dobrego wizerunku Teatru.
4. Do zadań Pomocniczego Zespołu Artystycznego, w skład którego wchodzą inspicjenci - suflerzy, należy w szczególności:
1) uczestnictwo, poprzez obsługę inspicjencką i suflerską, w próbach i przedstawieniach wystawianych przez Teatr oraz spektaklach i imprezach gościnnych organizowanych przez Teatr
2) kontrola przygotowania i realizacji technicznej obsługi spektakli
3) sporządzania raportów z realizacji prób, spektakli i imprez gościnnych.
5. Do zadań organizatora pracy artystycznej należy w szczególności;
1) opracowywanie i koordynacja harmonogramów obsad prób i przedstawień wystawianych lub organizowanych przez Teatr,
2) koordynacja współpracy z artystami współpracującymi z Teatrem,
3) przygotowywanie projektów umów z twórcami i artystami współpracującymi z Teatrem,
4) koordynacja zebrań Rady Artystycznej Teatru,
5) niezwłoczne informowanie kierowników działów o wszelkich zmianach repertuarowych,
6) przygotowywanie egzemplarzy sztuk do prób,
7) uczestnictwo w opracowaniu okresowego repertuaru Teatru,
8) współpraca z ZAIKS i innymi podmiotami w zakresie praw autorskich.
§ 13.
DZIAŁ TECHNICZNY
1. Dział Techniczny wykonuje wszystkie czynności techniczne związane z przygotowaniem przedstawień, zarówno w siedzibie jak i poza siedzibą Teatru, zabezpiecza od strony technicznej działalność innych jednostek organizacyjnych Teatru i obsługę techniczną imprez zleconych, a także wykonuje czynności pomocnicze związane z administracją, promocją i eksploatacją mienia Teatru.
2. Działem Technicznym kieruje Kierownik Techniczny.
3. W Dziale Technicznym wyodrębnia się 2 Zespoły:
1) Zespół Pracowników Produkcji Artystycznej i Eksploatacji Obiektu, w skład którego wchodzą:
a) jedno- i wieloosobowe stanowiska rzemieślników teatralnych w zakresie: stolarstwa, ślusarstwa, krawiectwa, plastyki i modelatorstwa,
b) stanowisko praczki – prasowaczki.
2) Zespół Pracowników Obsługi Sceny i Imprez, w skład którego wchodzą następujące jedno- i wieloosobowe stanowiska:
a) realizatorów światła, dźwięku, elektro-akustyki,
b) rekwizytorów,
c) garderobianych,
d) garderobianych/fryzjerów – perukarzy,
e) montażystów,
f) montażystów – kierowców,
g) montażystów – rekwizytorów.
4. Do zadań Działu należy w szczególności:
1) wykonywanie dekoracji, kostiumów, rekwizytów w ramach produkcji artystycznej – pod nadzorem scenografów i kostiumologów,
2) udział w specjalistycznych komisjach powołanych przez Dyrektora Teatru na okoliczność dopuszczenia do eksploatacji scenografii i poszczególnych elementów dekoracji scenicznych,
3) sporządzanie – w ścisłej współpracy z Głównym Księgowym – kosztorysów poszczególnych produkcji artystycznych,
4) obsługa techniczna przedstawień
5) naprawa i konserwacja elementów scenografii, rekwizytów i kostiumów oraz dbałość o ich właściwy stan w trakcie eksploatacji,
6) zapewnienie właściwego przechowywania elementów scenografii, kostiumów i rekwizytów,
7) zapewnienie pełnej i zgodnej z wymogami sprawności technicznej urządzeń scenicznych,
8) ścisłe przestrzeganie zasad bhp i przeciwpożarowych, zarówno w trakcie pracy w obiektach Teatru, jak i w czasie przygotowań i realizacji imprez organizowanych przez Teatr w terenie,
9) bieżące remonty, naprawy i konserwacje urządzeń, pomieszczeń i budynków Teatru wykonywane w ścisłej współpracy z Kierownikiem Działu Administracyjno-Gospodarczego,
10) ścisła współpraca z Kierownikiem Działu Administracyjno-Gospodarczego w zakresie wykonywania czynności związanych z przeglądami i dozorem urządzeń technicznych,
11) uczestnictwo w postępowaniu o udzielenie zamówień publicznych w zakresie dotyczącym Działu.
12) Współpraca z Działem Promocyjno – Literackim w zakresie:
a) wystroju pomieszczeń Teatru przy imprezach okolicznościowych,
b) budowy elementów scenografii i obsługi scen w działaniach edukacyjnych Teatru,
c) wykonywania instalacji i różnych form reklamy i promocji Teatru.
§ 14.
DZIAŁ PROMOCYJNO - LITERACKI
1. Dział Promocyjno - Literacki prowadzi efektywną sprzedaż biletów, promocję i reklamę Teatru, organizację widowni, działania z zakresu wydawnictw
2. Działem kieruje Kierownik, któremu podlegają bezpośrednio następujące stanowiska:
1) sekretarza literackiego,
2) specjalistów z zakresu: fotografii, plastyki i reklamy wizualnej,
3) specjalistów z zakresu sprzedaży i promocji spektakli,
4) koordynatora widowni,
5) bileterów- szatniarzy,
6) kasjerów biletowych.
3. Do zadań działu należy w szczególności:
1) prowadzenie wszelkich działań związanych z kształtowaniem właściwego wizerunku Teatru,
2) realizacja zadań związanych z organizacją widowni,
3) pozyskiwanie sponsorów jako źródła dodatkowych dochodów Teatru oraz nadzór nad realizacją zobowiązań Teatru wynikających z umów sponsoringowych,
4) prowadzenie wszelkich form reklamy Teatru,
5) planowanie i zapewnienie obsługi widowni spektakli
6) koordynacja przedstawień wyjazdowych i prowadzenie działań impresaryjnych,
7) uczestnictwo w postępowaniu o udzielenie zamówień publicznych w zakresie dotyczącym Działu.
8) przygotowywanie projektów umów w zakresie: sprzedaży i zakupu spektakli
9) organizacja spektakli i imprez okolicznościowych dla klientów indywidualnych i zorganizowanych,
10) organizowanie różnego rodzaju form upowszechniania wiedzy o Teatrze,
11) opracowywanie i realizacja strategii promocyjnej w mediach,
12) wyszukiwanie i dostarczanie na polecenie Dyrekcji określonych dzieł literackich,
13) współpraca z wydawnictwami dokumentującymi wydarzenia z życia
14) opracowanie rocznych projektów planów i nadzór nad ich realizacją w zakresie druków i wydawnictw
15) opracowywanie tekstów druków i wydawnictw
16) opracowywanie rocznych projektów planów kompleksowej edukacji
17) koordynacja działań związanych z udziałem Teatru w festiwalach i przeglądach
18) prowadzenie dokumentacji fotograficznej Teatru,
19) nadzór i koordynacja pracy archiwum artystycznego,
20) opracowywanie strategii i nadzór nad jej realizacją w zakresie reklamy
wizualnej Teatru,
21) aktualizacja strony internetowej Teatru
22) sporządzanie cyklicznych planów i sprawozdań merytorycznych na potrzeby Organizatora,
23) prowadzenie teatralnej strony BIP w ścisłej współpracy z Organizatorem oraz pozostałymi Działami Teatru.
§ 15.
DZIAŁ FINANSOWO - KSIĘGOWY
1. Działem Finansowo - Księgowym kieruje Główny Księgowy,
2. W skład Działu wchodzą stanowiska:
1) stanowisko zastępcy Głównego Księgowego,
2) księgowi,
3) stanowisko specjalisty z zakresu księgowości i kadr
4) specjaliści ds. księgowości
3. Do zadań Działu Finansowo - Księgowego należy w szczególności:
1) opracowywanie procedur księgowych, planu rzeczowego i finansowego oraz prowadzenie ksiąg rachunkowych w Teatrze,
2) rozliczanie kosztów działalności finansowej Teatru,
3) sporządzanie bilansu i analiza działalności finansowej,
4) prowadzenie sprawozdawczości finansowej,
5) prowadzenie rozliczeń finansowych Teatru,
6) regulowanie zobowiązań podatkowych,
7) przygotowywanie analiz i zestawień finansowych dla Dyrektora,
8) sporządzanie list płac, prowadzenie kartotek wynagrodzeń i honorariów,
9) obsługa finansowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
10) przygotowywanie części finansowej dla dotacji, projektów, konkursów
11) kompleksowe prowadzenie spraw pracowniczych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, tj.:
a) prowadzenie akt osobowych pracowników oraz innej dokumentacji w sprawach pracowniczych oraz stała ich aktualizacja ,
b) kontrola prawidłowości ewidencji czasu pracy pracowników na podstawie dokumentacji dostarczonej przez poszczególne komórki organizacyjne,
c) wykonywanie wszelkich pozostałych spraw w zakresie działalności kadrowej.
§ 16.
DZIAŁ ADMINISTRACYJNO-GOSPODARCZY
1. Działem Administracyjnym kieruje Kierownik ds. Administracyjno-Gospodarczych
2. W skład działu wchodzą stanowiska:
a) Specjalista ds. administracji i zamówień publicznych,
b) kierowca – intendent,
c) konserwator – monter,
d) pracownicy gospodarczy,
e) portierzy,
f) archiwiści,
g) obrony cywilnej
h) specjalista ds. P.POŻ
i) specjalista ds. BHP.
3. Do zadań Działu Administracyjno-Gospodarczego należy w szczególności:
1) administrowanie i zarządzanie budynkami będącymi w dyspozycji Teatru,
2) koordynacja przeglądów i dozorów urządzeń technicznych – dokonywanych przez uprawnionych konserwatorów lub firmy zewnętrzne,
3) planowanie - w porozumieniu z innymi działami Teatru - remontów i inwestycji oraz nadzór nad ich realizacją,
4) wynajem pomieszczeń i obiektów
5) ochrona mienia Teatru,
6) zapewnienie czystości w obiektach Teatru,
7) prowadzenie rozliczeń elektroenergetycznych, cieplno-energetycznych, wodociągowych i innych związanych z eksploatacją Teatru,
8) organizowanie i nadzór nad postępowaniami z zakresu zamówień publicznych dla wszystkich działów Teatru,
9) zaopatrzenie wszystkich działów Teatru,
10) wykonywanie obowiązków w zakresie planowania i rozliczania transportu wewnętrznego oraz sprawozdawczości w tym zakresie,
11) ewidencja środków trwałych i wyposażenia Teatru,
12) sprawozdawczość z zakresu Działu Administracyjno-Gospodarczego.
§ 17.
SEKRETARIAT
1. Sekretariat jest pomocniczą komórką organizacyjną podległą bezpośrednio Dyrektorowi.
2. W Sekretariacie zatrudnia się asystenta Dyrektora.
3. Do zadań Sekretariatu należy w szczególności:
1) organizacja czasu i kalendarza Dyrektora i jego Zastępcy,
2) prowadzenie ewidencji korespondencji zewnętrznej i wewnętrznej oraz przekazywanie jej poszczególnym komórkom organizacyjnym w celu dalszego załatwienia według właściwości,
3) przygotowanie projektów pism w imieniu Dyrektora i jego Zastępcy,
4) prowadzenie ewidencji zarządzeń oraz innych aktów kierownictwa wewnętrznego,
5) prowadzenie centralnego rejestru umów zawieranych przez Teatr,
6) ewidencjonowanie i archiwizowanie korespondencji Dyrektora z działającymi w Teatrze organizacjami związkowymi i stowarzyszeniami zawodowymi i twórczymi.
§ 18.
INFORMATYK - INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
1. Informatyk powołany do pełnienia funkcji Inspektora Ochrony Danych jest stanowiskiem samodzielnym, podległym bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.
2. Do zadań informatyka należy kompleksowa obsługa i opieka nad sprzętem komputerowym i siecią komputerową Teatru, w tym w szczególności:
1) dokonywanie cyklicznych przeglądów technicznych, konserwacji, napraw i modernizacji sprzętu komputerowego będącego w dyspozycji Teatru,
2) dokonywanie napraw i modernizacji sieci komputerowej eksploatowanych w Teatrze.
3. Powierzenie Informatykowi funkcji Inspektora Ochrony Danych następuje w trybie powołania na podstawie art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
ROZDZIAŁ VI
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 19.
1. Obieg dokumentów w Teatrze określa instrukcja kancelaryjna.
2. Regulamin reguluje jedynie w sposób ramowy i ogólny najważniejsze dziedziny organizacji i zarządzania Teatrem.
3. W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie obowiązują akty kierownictwa wewnętrznego wydawane przez Dyrektora.
4. Schemat struktury organizacyjnej - załącznik Nr 1 do Regulaminu, stanowi jego integralną część.
§ 20.
Traci moc regulamin organizacyjny Teatru nadany Zarządzeniem nr 36/2015 z dnia 19.10.2015 Dyrektora Teatru.
§ 21.
Wszelkie zmiany Regulaminu mogą być dokonywane w trybie przewidzianym dla jego nadania.
§ 22.
Regulamin wchodzi w życie w terminie 3 dni od daty jego podania do wiadomości.
Załącznik Nr 1. Schemat organizacyjny
Publikacja dnia: 18.03.2024
Dokument z dnia: 18.03.2024
Dokument oglądany razy: 14 107